Over School de Pol
Over School de Pol
Eigen invulling van het ‘hoe’ in het onderwijs:
Klassensysteem
Kinderen behoren tot een (uiteindelijk) grotere groep (max 72), met wie ze zich vertrouwd en verbonden kunnen voelen, en waarmee ze in wisselende samenstelling door de week heen verschillende groepen vormen.
Het schoolgebouw
De inhoud van School de Pol
De inhoud van het onderwijs richt zich in eerste instantie op het thema van die periode. De basisvaardigheden worden daarin vervlochten. We scheiden daarbij de vakken niet strikt, maar integreren juist de verschillende onderdelen met elkaar in het grotere geheel. Hierin houden we bij welke kerndoelen aan bod komen, zodat wij het aanbod kunnen volgen en sturen.
Binnen de Pol werken we vanuit de deugden-benadering. We zijn een integraal onderdeel van een grotere leer- en opvanggemeenschap en ontwikkelen ons partitief. Leerkrachten werken onafhankelijk aan lesmethoden, ze creëren zelf leeractiviteiten en materialen. De flexibele en persoonlijke leerlijnen ondersteunen elk kind op zijn unieke leerpad.